הרפורמה בהליך פשיטת רגל

הרפורמה בהליך פשיטת הרגל – קיצור זמן ההליך, הפטר מהיר ומחיקת חובות:

חדלות פירעון הליך המחליף פשיטת רגל תוך 12 חודשים

בית המשפט השלום, לשכת ההוצל"פ (בחובות עד 150,000 ש"ח) והכונס הרשמי- הממונה, החלו ליישם את תוכנית הרפורמה בהליך פשיטת הרגל באמצעות חוק חדלות פירעון, שמטרתה קיצור זמן ההליך בפשיטת רגל להליך חדלות פירעון, כך שבתוך 12 חודשים מיום הגשת הבקשה על-ידי החייב, תוגש תוכנית שיקום כלכלית  על ידי הנאמן ובהתאם ליכולתיו הכלכליות של החייב, המאפשרת לחייב לקבוע את הזמן שנותר לו לניהול הליך פשיטת הרגל,שבסופו קבלת הפטר לחייב. 
 ב-12 חודשים הראשונים הנאמן בוחן את תום ליבו של החייב בהליך, גובה חובותיו לנושים, יכולתו הכלכלית של החייב, נכסיו, רכושו, ניצול פוטנציאל השתכרותו וניהול משק הבית וזאת על מנת לקבוע את יכולתו לתשלום בתוכנית השיקום.
 
היתרון הגדול בתוכנית השיקום היא שמרגע שתוכנית הפירעון מאושרת על ידי בית המשפט או הוצל"פ, החייב יודע כמה זמן נותר לו לסיום ההליך ובכך לקבל הפטר חלוט לחובותיו. עורך דין פשיטת רגל, עורך דין חדלות פירעון שלי גרשט תסייע בהגשת הבקשה ברפורמה החדשה בחדלות פירעון, ניהול התיק מול הנאמן ובחינת תוכנית הפרעון העתיד לצורך קבלת ההפטר המיוחל. 
 
באפשרות החייב לפרוע את תוכנית הפרעון בכל שלב ובכך לקצר את ההליך ולסיימו כבר בתום 12 חודשים!

הגשת בקשה לחדלות פירעון, עיכוב הליכים ותוכנית שיקום כלכלית:

השלב הטרומי והגשת הבקשה לחדלות פירעון – פשיטת רגל:

לפני שממהרים לגשת להליך של חדלות פירעון, על החייב לשאול את עצמו האם ההליך מתאים לו? ועל כן אנו מאמינים כי ייעוץ נכון, מקצועי ואישי לפניי פנייה להליך פשיטת רגל- חדלות פירעון ישפוך אור רב על ההליך ובכך החייב יבין את יתרונותיו הרבים של הליך פשיטת הרגל. תחילתו של ההליך הוא בשלב הגשת הבקשה לצו פתיחת הליכים וחדלות פירעון ללממונה (הכונס הרשמי) ו. מייד עם הגשת הבקשה ניתן לקבל עיכוב הליכים זמני בתיקי ההוצאה לפועל ל-60 ימים או עד קבלת צו פתיחת הליכים ובמקרים מסוימים אף לבקש ביטול הליכים לרבות: עיקול משכורת,  עיקול עובר ושב בבנק ועוד. עורך דין שלי גרשט תפעל לקבלת צו פתיחת הליכים במהרה ללא צורך בהמתנה של חודשים ארוכים ומרובים.

צו פתיחת הליכים:

לאחר הגשת הבקשה לחדלות פירעון וצו פתיחת הליכים, הממונה  בוחן את הבקשה לצו פתיחת הליכים בהתאם למסמכים שהוגשו, הכנסותיו והוצאותיו של החייב, מצבו הרפואי, גילו, מצבו המשפחתי וכו ומגיש לבית המשפט את המלצתו לצו פתיחת הליכים, עיכוב הליכים קבוע בתיק וכן התשלום החודשי שעל החייב לשלם בצו התשלומים. בית המשפט חותם על צו פתיחת הליכים וקובע מועד דיון בבית המשפט בעוד 12 חודשים לצורך בחינת התנהלות החייב בהליך ובחינת תוכנית שיקום כלכלית. . כמו כן בצו פתיחת הליכים  בית המשפט או רשם ההוצל"פ מורה על ביטול הליכים בהוצאה לפועל ובפקודת המיסים (גבייה) לרבות: ביטול עיקול משכורת, ביטול , ביטול עיקול עו"ש ועוד.

השלב מיום צו פתיחת הליכים בחדלות פירעון-בפשיטת רגל ועד הדיון בתוכנית שיקום כלכלית:

בשלב זה כל ההליכים כנגד החייב מעוכבים,  כל תיקי ההוצל"פ מעודכנים בדבר צו פתיחת הליכים ולנושים נמסר העתק מצו פתיחת הליכים . בשלב זה הריביות בהוצל"פ נעצרות והנושים אינם רשאים לפנות בהליכים בהוצאה לפועל כנגד החייב וכי עליהם להגיש תביעת חוב תוך 6 חודשים לכונס הרשמי – הממונה. עד לדיון בתוכנית השיקום שתוגש על ידי הנאמן, זהו שלב בו הנאמן בוחן את התנהלותו הכלכלית של החייב, נכסיו כיום ובעבר וכל זאת על מנת לגבש תוכנית לשיקום כלכלי. בשלב זה על החייב למלא אחר הוראותיו של הנאמן לרבות: הגשת דוחות הכנסות והוצאות לתא משפחתי, התייצבות לחקירה במשרדי הנאמן ותשלום חודשי שנקבע בצו התשלומים בצו פתיחת הליכים. כל התשלומים המשולמים בצו התשלומים מופקדים לקופת הנשיה ובשונה מאיחוד תיקים בהוצאה לפועל, אינם מועברים לנושים, אלא נשמרים בקופת הנשיה עד לאחר ההפטר לחלוקת דיבדנדים לנושים. במידה והנאמן סבור כי צו התשלומים אינו משקף את יכולתו של החייב בתשלום החודשי, רשאי הוא להגיש בקשה להגדלת צו התשלומים. מנגד, במידה והחייב סבור כי צו התשלומים גבוה ואינו משקף את יכולתו הכלכלית והכנסותיו, רשאי הוא להגיש בקשה להפחתת צו התשלומים, כשהיא מגובה בתצהיר ובאסמכתאות מתאימות. יש לשים לב כי במידה והחייב אינו ממלא אחר הוראותיו של הנאמן, אינו מגיש דוחות, אינו משלם את צו התשלומים, פועל בחוסר תום לב, אזי הנושים רשאים להגיש בקשה לביטול ההליך או תוגש בקשה לביטול ההליך על ידי הנאמן. כמו כן, יכול ויוגשו בקשות שונות בהליך עליהם יש להגיב ולא להתעלם.
 

תוכנית שיקום כלכלי בחדלות פירעון- בפשיטת רגל והפטר:

טרם הדיון בבית המשפט, יגיש הנאמן בהתאם לרפורמה החדשה תוכנית שיקום כלכלי לחייב בה ימליץ כי החייב ישלם תשלום חודשי לקופת הנשיה למשך 36 חודשים ובמידה והחייב סבור כי ההחזר הוא גבוה ניתן גם לפרוס עד 60 תשלומים בתוכנית השיקום ובמקרים חרגים גם מעבר. את תוכנית השיקום יאשר בית המשפט או רשם ההוצל"פ ובכך יינתן לחייב הפטר מותנה כך שבמידה ויפרע את כל תשלומיו שנקבעו בתוכנית השיקום הכלכלי יקבל הפטר חלוט על ידי בית המשפט או רשם ההוצל"פ.

גם לכם מגיע
לישון טוב בלילה

צרו קשר עם עו"ד שלי גרשט:

שתפו תוכן זה:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
לקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות
צרו קשר עכשיו