פירוק חברה על ידי עובדים

פירוק חברה על ידי עובדים ותשלום גמלה על ידי המוסד לביטוח לאומי

כאשר לחברה או עוסק מורשה אין אפשרות לשלם לעובדים את משכורתם, פיצויי פיטורים, הבראה, הודעה מוקדמת וכל הזכויות הסוציאליות המגיעות להם על פי דין, קיימת אפשרות לעובדים להגיש תביעת חוב לביטוח הלאומי. לצורך פירוק חברה על ידי עובדים יש להגיש תביעה לפירוק חברה על ידי העובדים שבסופה מתקבל צו הפירוק וזאת לצורך הגשת תביעת חוב לביטוח הלאומי. חשוב להדגיש כי ללא צו פירוק מבית המשפט המחוזי, לא ניתן להגיש את תביעת החוב לביטוח הלאומי.

חוק ביטוח זכויות עובדים בפשיטת רגל ובפירוק תאגיד מטרתו להגן על העובדים שנפגעו בשל מצבם הכלכלי של מעסיקיהם וזאת על ידי צו פירוק קבוע או צו פשיטת רגל.

בהתאם לחוק, עובד שכיר שמעסיקו פשט את הרגל או שהחברה שעבד בה התפרקה, זכאי לתשלום גמלה מהביטוח הלאומי הכוללת את התשלומים האלה, שמעסיקו נשאר חייב לו, עד לסכום המקסימלי.

תנאי זכאות לגמלה

הגמלה, הכוללת את שכר העבודה, פיצויי הפיטורין ותשלום לקופת הגמל, תשולם לעובד שכיר בלבד, אם התקיימו התנאים הבאים:

  • צו פשיטת רגל או צו פירוק – בית המשפט המחוזי הוציא נגד המעסיק צו והכריז עליו פושט רגל או הוציא צו לפירוק חברה, או צו לפירוק שותפות, או לפירוק אגודה שיתופית או עמותה.
  • מינוי נאמן או מפרק – בית המשפט המחוזי מינה נאמן או מפרק מטעמו.
  • אישור הנאמן או המפרק – פרטי התביעה של העובד אושרו על ידי נאמן של פושט הרגל או על ידי המפרק של החברה.

התביעה היא בגין 12 חודשי עבודה לכל היותר ולא יפחת מסכום שכר המינימום הקבוע בחוק.

התביעה לתשלום כספי עבודה אלו נעשים לביטוח הלאומי באמצעות הכונס הרשמי והיא כוללת ריבית והצמדה מיום היווצרות החוב ועד התשלום בפועל וכן מתשלום זה יקוזז הסכומים המתחייבים בחוק כגון מס הכנסה, ביטוח לאומי ובריאות, למעט פטורים ועל כן יש להציג פטורים אלו או להגיש אישור מס הכנסה.

עורכת דין שלי גרשט תסייע לכם בייצוגכם בבקשת פירוק החברה בבית המשפט המחוזי ו/או פניה לנאמן או המפרק לצורך קבלת תשלומים אלו.

גם אם במידה ולא אתם הגשתם את הבקשה לפירוק חברה בבית המשפט, לאחר מתן צו הפירוק תינתן באפשרותכם להגיש את הבקשה לביטוח לאומי בצירוף צו הפירוק שניתן על ידי בית המשפט.

הגשת הבקשה לביטוח הלאומי אינה מונעת הגשת תביעה כנגד החברה ובעלי המניות בחברה לתשלום ההפרשים ו/או בגין רכיבים שלא ניתן לתבוע במסגרת הבקשה למפרק לגמלה מהביטוח הלאומי.

במידה ומדובר במספר עובדים המעוניינים בהגשת הבקשה לביטוח הלאומי, משרדנו ממליץ להתאגד יחד בתביעה אחת וזאת על מנת לחזק ולבסס את התביעה וכן על מנת לחסוך בהוצאות.

אפשרות אחרת היא כי אם מדובר במספר קטן של עובדים, לפנות ולבקש מהמעסיק כי יממן את הוצאות הפירוק ובכך מונע הוא את חשיפתו להליכים משפטיים נוספים וכן לעלויות נוספות.

גם לכם מגיע
לישון טוב בלילה

צרו קשר עם עו"ד שלי גרשט:

שתפו תוכן זה:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
לקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות
צרו קשר עכשיו