ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ

עורך דין לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ

צו עיכוב יציאה מהארץ כנגד החייב בדרך כלל הוא כתוצאה של החלטת רשם ההוצאה לפועל, החלטת בית המשפט או בהליך פשיטת רגל במסגרת צו הכינוס שניתן בחתימת בית המשפט כנגד החייב.

צו עיכוב יציאה מהארץ על ידי בית המשפט

בעת הליכים משפטיים בבית המשפט, רשאי התובע להגיש בקשה לסעד זמני ובמסגרתו לבקש כי יוטל כנגד הנתבע צו עיכוב יציאה מהארץ.

בשונה מתיק ההוצאה לפועל, בעת הליכים משפטיים מתנהלים בבית המשפט, אין בידיי התובע פסק דין המאפשר הטלת צו עיכוב יציאה מהארץ ועל כן סעד זה ייחשב זמני בהליך המשפטי.

צו עיכוב יציאה מהארץ יכול ויינתן במעמד צד אחד וללא תגובת הנתבע וזאת במידה ושוכנע בית המשפט כי עיכוב יציאתו של הנתבע הוא קריטי ומטרתו למנוע הכבדה על ביצוע פסק הדין בעתיד, שכן קיים חשש כי הנתבע ייברח לחו"ל ולא ניתן יהיה לקיים הליך משפטי או כי בתום ההליך לא תהייה האפשרות לקיים את פסק הדין.

במידה וניתן צו עיכוב יציאה מהארץ במעמד צד אחד, בית המשפט יזמן את הצדדים לדיון דחוף לדון בצו שהוטל, ויכול שיורה על ביטולו כנגד הפקדת ערובה מתאימה.

בית המשפט ייבחן את השיקולים בטרם מתן הצו לעיכוב יציאה מהארץ ופגיעת הצו באופן המצמצם ביותר בנתבע תוך בחינת מאזן הנוחות בין התובע לנתבע והצורך העתידי בקיום פסק הדין.

צו עיכוב יציאה מהארץ בלשכת ההוצאה לפועל – עורך דין להוצאה לפועל

כחלק מנקיטת פעולותיו של הזוכה בתיק ההוצאה לפועל כנגד החייב, פונה הוא לרשם ההוצאה לפועל בבקשה להורות על הטלת צו עיכוב יציאתו של החייב מהארץ הן בדרך של בקשה להטלת הגבלות והן בדרך של עיכוב יציאה מהארץ בבקשה מפורטת בצירוף תצהיר חתום על ידי עורך דין הוצאה לפועל.

שימו לב כי ניתן לבקש את עיכוב יציאתו של החייב מהארץ גם בטרם מתן אזהרה, קרי עם פתיחת תיק ההוצאה לפועל ללא כל ידיעתו של החייב כי נפתח תיק הוצאה לפועל נגדו.

רשם ההוצאה לפועל ייבחן את הבקשה והפגיעה המופחתת בחירותו של החייב לצאת מהארץ, גובה החוב, הליכים קודמים שבוצעו, האם קיימים תשלומים בתיק והאם קיימת ערובה להבטחת שובו של החייב לארץ ותשלום החוב.

יש לשים לב, כי צו עיכוב יציאה מהארץ בהרבה מקרים גורר עימו הגבלת על חידוש הדרכון ועל כן יש לבצע בדיקה בלשכת ההוצאה לפועל כי אין הגבלה נגדכם לחידוש הדרכון. במידה והדרכון בתוקף, הגבלה זו אינה חלה, אלא רק במועד החידוש.

במידה וקיים פסק דין וכן צו עיכוב יציאה מהארץ שניתן בסעד זמני על ידי בית המשפט, רשאי התובע, שכעת הוא זוכה בתיק ההוצל"פ, להגישו בפני רשם ההוצאה לפועל לצורך הטלת צו עיכוב יציאה מהארץ ובכך ממשיך את הרצף והצורך בצו בפני רשם ההוצאה לפועל.

צו עיכוב יציאה מהארץ נגד תושב חו"ל

החייב המחזיק אזרחות ישראלית ומתגורר בחו"ל אינו בהגדרת תושב חו"ל ולכן הצו יחול עליו בהתאם לחוקי מדינת ישראל.

כנגד תושב חו"ל לא ניתן להטיל צו עיכוב יציאה מהארץ למעט במקרים חריגים ואף בתיקי מזונות. כך נקבע בפסיקה (בר"ע 7208/93, וייסגלס נ' וייסגלס, פ"ד מח(4) 529), כי צו עיכוב יציאה מן הארץ של תושב חוץ, יעשה אך במקרים חריגים.

לתושב חוץ, אשר הינו עובר אורח, אין בדרך כלל מקורות הכנסה בישראל או כל אחיזה בארץ ואכן עיכובו בארץ, יהווה מעין ענישה, אשר אין בה כל יעילות לאף אחד מן הצדדים, באשר ליכולת להשיג את המטרה, שבשבילה קיימת מערכת אכיפת החוק.

בשונה מאזרח ישראלי, אין לתושב חו"ל כל אחיזה בישראל, לרב כל משפחתו חיה בחו"ל, אין לו נכסים בישראל, כל מרכז חייו הוא בחו"ל וכי אין כל יעילות בינסיון לגביית החוב ועל כן לרב יבוט צו עיכוב יציאה מהארץ.

צו עיכוב יציאה מהארץ בהליכי פשיטת רגל – עורך דין פשיטת רגל

בעת קבלת צו הכינוס כנגד החייב בהליכי פשיטת רגל, מוטל על החייב באופן מיידי הגבלות שונות ובניהן צו עיכוב יציאה מהארץ וזאת בהתאם לפקודת פשיטת הרגל.

בהליכי פשיטת הרגל אין בית המשפט בוחן את סיכויי התיק ו/או סיכול פסק הדין, אלא הצו ניתן לכל חייב המצוי בהליך באופן אוטומטי וכי ביטולו הוא רק באמצעות בית המשפט בהגשת בקשה מתאימה בעזרת עורך דין פשיטת רגל.

יש לשים לו, כי צו עיכוב יציאה מהארץ קיים בתיק פשיטת הרגל בכל שלב בהליך, גם בעת תוכנית הפרעון ועל כן ביטולו הוא רק לאחר מתן צו ההפטר הסופי.

עורך דין לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ – הגשת בקשה לביטול הצו

אין ספק כי הטלת צו עיכוב יציאה מהארץ הוא מהחמורים ביותר בהליכים הננקטים כנגד החייב, שהרי פגיעתו היא פגיעה ממשית בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו.

בקשה לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ אינה בקשה "סתמית" ולכן רשם ההוצאה לפועל או בית המשפט ייבחן את סיבת הבקשה לצאת מהארץ, תשלומים ששולמו בתיק, הכבדה על ביצוע פסק הדין, הליכים שבוצעו בתיק והאם הפגיעה בחייב בהטלת צו זה היא מוצדקת בנסיבות העניין.

במידה ונרשם במשטרת הגבולות צו עיכוב יציאה מהארץ נגדכם עורך דין לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ במשרדנו יסייע לכם לבטלו בהגשת בקשה לביטול עיכוב יציאה מהארץ אשר חייבת להיות בקשה מתאימה ומשכנעת לרשם ההוצאה לפועל בצירוף תצהיר חתום על ידי עורך דין.

ישנם מקרים כי ביטול צו עיכוב היציאה יהיה כפוף להפקדת תשלום על חשבון החוב ו/או חתימת ערבים ו/או הפקדת עירבון, אולם קיימים מקרים ומטעמים מיוחדים בהם לא יהיה צורך בערבים, הפקדת עירבון או תשלום ורשם ההוצאה לפועל יורה על ביטול צו עיכוב היציאה מהארץ.

הנימוקים הנפוצים ביותר לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ הם מטעמים רפואים ולצורכי עבודה.

לשם כך, יש להצטייד במסמכים המתאימים, לרבות אישורים רפואיים או אישורים מהמעסיק.

בדיקת צו עיכוב יציאה מהארץ

על מנת למנוע אי נעימות במעבר הגבול או בביקורת הדרכונים ניתן לבדוק האם קיים צו עיכוב יציאה

מהארץ נגדכם על ידי שליחת צילום ת.ז למשטרת הגבולות באמצעות הפקס שמספרו: 02-5898819 ויצירת קשר חצי שעה לאחר שליחתו למשטרת הגבולות באמצעות מספר הטלפון: 02-5659464, לאחר מספר שאלות קצרות לזיהוי יימסר המידע המבוקש.

גם לכם מגיע
לישון טוב בלילה

צרו קשר עם עו"ד שלי גרשט:

שתפו תוכן זה:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
לקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות
צרו קשר עכשיו