עורך דין חובות – עורך דין להסדר ומחיקת חובות

נקלעתם לחובות? צריכים עורך דין חובות מומחה? מחפשים פתרון איך לצאת מהחובות? חייגו לעורך דין פשיטת רגל שלי גרשט לייעוץ משפטי מקצועי ומהיר.

עורך דין חובות, עורך דין להסדרי חובות – עו"ד שלי גרשט

לא פעם פונים אלינו לקוחות, אשר בעבר, מצבם הכלכלי היה מעולה, או לקוחות שעובדים ומפרנסים את משפחתם, אולם בשל ההוצאות הרבות וגידול הילדים נטלו הלוואות שונות ולאחר מספר תשלומים לא עלה בידם לשלם תשלומים אלו ונקלעו לחובות, ועל כן זקוקים לסיוע של עורך דין חובות מומחה להסדר חובות.

אין אנו יודעים מה צופן לנו העתיד ועל כן לא תמיד התוכניות שלנו פועלות על פי התכנון וכל מקרה כגון: פיטורים, מחלה, חתימה על ערבות, פסק דין, שריפה ועוד העלולים להביא אותנו למצב של חדלות פירעון, חובות ותשלומים רבים שאין באפשרותנו לשאת בהם.

בכל יום, עשרות אנשים מתמודדים עם חובות אלו ורבים מהם אינם עומדים בנטל ולמרבה הצער התשלומים חונקים ואינם משולמים, דבר היוצר חובות.

עצרו! לפני שאתם לוקחים הלוואה נוספת מהבנק, אנחנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ ללא התחייבות.

אל תתמודדו עם חובות אלו לבד! משרדנו בעל ותק של מעל 12 שנים בהתמודדות מול חובות, הסדר חובות, בנקים, הוצאה לפועל, חדלות פירעון ופשיטת רגל ועל כן עו"ד שלי גרשט – עורך דין חובות והסדר חובות, תבדוק עבורכם את הדרך הנכונה ביותר, בהתאם לאופן יצירת החובות, תום הלב, מצבכם הכלכלי והבריאותי ועוד, ותתאים לכם את הפתרון הטוב ביותר להסדר החובות ויציאה לדרך חדשה.

לשיחה ישירות עם עו"ד שלי גרשט

בניין וי טאווור - בר כוכבא 23, בני ברק - משרד עורכי דין שלי גרשט

מתי צריך לפנות לעורך דין חובות ומחיקת חובות?

לא פעם אנשים שואלים את עצמם האם כדאי לפנות לעורך דין בענייני חובות, וזאת שאלה נכונה מאוד, שכן מובנת המחשבה וההתלבטות הכרוכה בכך.

התשובה לכך ברוב המקרים היא חיובית, אולם קיימים מקרים (לאחר בדיקה מקיפה) כי אין צורך בכך ואף בהמשך עמוד זה ניתן לראות מצבים בהם אין צורך בפניה לעורך דין בנושא חובות.

יש לשים לב, כי התשובה כאן אינה חד משמעית, וכי יש לבחון כל תיק לגופו וכי מטרת עמוד זה היא להעניק מידע ראשוני כיצד יש לנהוג במקרה של חובות והצורך בפניה לעורך דין לחובות ומחיקת חובות.

התקשרו עוד היום לייעוץ מקצועי ואישי עם עורך דין למחיקת חובות מנוסה בטלפון 052-8633093

שלב ראשון – בדיקת היקף החובות

יש לבדוק את כמות התיקים הקיימים בהוצל"פ ונושים שטרם פנו להליכים משפטיים.

יש לבדוק את היקף החובות גם בסך כל התיקים וגם כל תיק פרטני לכשעצמו. במידה וקיים מספר תיקים נמוך עד לסך של 50,000 ש"ח ₪, ההמלצה שלנו היא לפנות למשרדנו לצורך בפניה לעורך דין למחיקת חובות בהסדרים והנחות משמעותיות מול הנושים ותיקי ההוצאה לפועל.

בחובות מעל 50,000 ש"ח יש לבחון האם מתאימים להסדר מול רשם ההוצל"פ עד לסך 150,000 ש"ח או בהסדרים ללא התערבות גוף משפטי בכל סכום חוב.

משרדנו יבחן את התיקים והצורך בפנייה להליך המתאים ביותר ואת הדרך הטובה ביותר.

משרדנו אינו ממליץ בכל חוב או חובות מרובים כנגד לקוח לפנות מיידית להליך פשיטת רגל ואף יתרה מכך, אנו תמיד חוזרים ומדגישים כי במידה וניתן להימנע מהליך פשיטת רגל, עדיף להימנע.

שלב שני – בחירת מסלול בסיוע עורך דין חובות והסדר חובות

בשלב זה יש לבחון מה המסלול הכדאי ביותר בהתאם לנתוני התיק, כלומר בהתאם ללקוח.

כמו כן, יש לבחון האם נפתחו תיקי הוצאה לפועל או הוגשה תובענה נגדכם בגין חוב.

נוסף על כך, יש לבחון את הנכסים העומדים לרשותכם והאם ניתן לממשם, וכיצד ניתן להגן בפני מימוש הנכס.

הסדר חובות

הסדרים נועדו על מנת למנוע הליכים משפטיים, הליכי הוצאה לפועל, הליכי פשיטת רגל והליכי חדלות פירעון.

בהליך הסדר החובות, עורך דין מומחה לענייני חובות בוחן מי הנושה, האם קיימים נכסים מהם ניתן להיפרע, מה מידת הסיכון בבחירת הליך, מה גובה החוב, מה סיכויי הגבייה של הנושה ומה היכולת לשלם בכל חודש.

  • גילו של החוב – מניסיוננו וייצוג עשרות חייבים במשך השנים, למדנו כי לרב ככל שהחוב יותר וותיק, הנטייה תהיה להנחה משמעותית יותר.
  • גובה החוב – לרב, ככל שהחוב נמוך יותר, ההנחה תהיה נמוכה יותר.
  • נכסים – ככל שקיים חשש למימוש נכסים לרבות: דירה, ציוד, רכב, כספים, קרן השתלמות, קופת גמל ועוד כדאי לבדוק הסדר עם הנושה וזאת בדרך נכונה וחכמה בסיוע עורך דין לחובות והסדר חובות.
  • סיכויי גביה – במבחן זה יש לבדוק האם לנושה קיימים סיכויי גביה, שכן במידה והסיכויים נמוכים ביותר ואין יכולת לשלם בהסדר, כדאי לבדוק חלופות אחרות להסדר חובות.

כמו כן, אנו ממליצים כי נבחן הסדר נושים במסגרת הליכי חדלות פירעון בפני רשם ההוצל"פ בחובות עד לסך 150,000 ש"ח.

איחוד תיקים/מוגבל באמצעים בהוצאה לפועל-תיקים ישנים באחד מהתיקים שמשרדנו ייצג בעבר, כנגד החייב התנהלו 10 תיקי הוצל"פ בהיקף חובות של כ-280,000 ₪. החייב שילם באיחוד תיקים במשך 6 שנים 300 ₪, לא פספס אף תשלום, אולם כשניגש ללשכת ההוצאה לפועל וקיבל לידיו את תדפיס התיקים והיקף החובות, נדהם לגלות כי חייב פי 2.5 מהחוב ביום בו התחיל לשלם באיחוד התיקים.

הסברנו ללקוח כי גובה הריבית שגובה לשכת ההוצאה לפועל היא בשיעור גבוה מאוד העולה על הסך 300 ₪ באופן משמעותי ולכן סכום זה לעולם לא יכסה את החובות והלקוח תמיד יהיה כבול לתיקי ההוצל"פ. בתשובה השיב החייב: "אין לי יכולת לשלם את החובות ומבחינתי זה "כופר, דמי חסות" על מנת שלא יפעלו נגדי.

רבים מהחייבים רואים כמוצא את איחוד התיקים בכך שישלמו כל חודש, הנושים לא יפעלו נגדם ובזה תם עידן החוב. אנחנו אומרים שזו לא הדרך וכי יש לנהוג נכון בהליך של איחוד תיקים ומוגבל באמצעים ולתכנן ככל שניתן את המהלך.

כיום עם כניסת חוק חדלות פירעון, לא ניתן להגיש בקשות לאיחוד תיקים מוגבל באמצעים ועל כן מומלץ לבחון את החובות בעזרת משרדנו ובכך לבחור את המסלול הנכון ביותר להסדר החובות.

על פי חוק חדלות פירעון החדש אז בואו נעשה סדר ולהלן מספר טיפים חשובים בהליך זה: במידה ואתם לא באיחוד תיקים, כפי שציינו לעיל, יש לבחון את היקף החובות והכדאיות בהליך.

לאחר שפניתם למשרדנו – ושוחחתם עם עורך דין לחובות והסדר חובות, נבחן את התיקים ונבדוק את המסלול הנכון ביותר עבורכם. אל תמהרו להליכי חדלות פירעון, יכול להיות שהסדרי חוב יהיה פתרון יעיל בהרבה עבורכם.

אין כל תועלת בלתכנן הליך של איחוד תיקים בהחזר של שנים מרובות שכן תמצאו עצמכם משלמים ומשלמים ואין לכך סוף וזאת בשל ריביות ההוצאה לפועל. כן, אנחנו חוזרים ומדגישים כי ריביות ההוצאה לפועל אינן נעצרות בשל היותכם משלמים במסגרת איחוד תיקים ולכן לרב הכסף הולך "לפח".

יש לשים לב, כי בעת הגשת הבקשה לאיחוד תיקים בהתאם לחוק חדלות פירעון החדש, אתם מתחייבים לשלם סך 3% מגובה החובות בהוצאה לפועל בלבד וכנגדכם יוטל עיכוב יציאה מהארץ.

בהליך איחוד תיקים, עורך דין חובות ידאג לבטל לכם בשלב הראשון הליכים לרבות: עיקול עו"ש, עיקול משכורת, עיקול מטלטלין וצו הבאה.

איחוד תיקים אינו מבטל הליכים נוספים וניתן לבטלם רק בבקשה מתאימה ואישור רשם ההוצל"פ לרבות: עיכוב יציאה מהארץ, עיקול כספים אצל צדדי ג', עיקול רכב, עיקול מקרקעין (נכס) ועוד.

אי עמידה בתשלומים באיחוד תיקים עלול להביא לפיזור תיק האיחוד וכן ההגנות שניתנו במסגרתו. יש לשים לב כי באיחוד תיקים מוגבל באמצעים הקודם, גם בעת פיזור התיק עדיין צו עיכוב יציאה מהארץ אינו מתבטל, גם במידה ונושים לא עתרו לבקשה זו וכי עיכוב יציאה מהארץ נותר על כנו בשל ההגבלה שהוטלה במסגרת מוגבל באמצעים.

איחוד תיקים ניתן לבצע משלושה תיקים ומעלה, והחלופה לכך היא צו תשלומים בכל תיק ותיק.

פניה להליך איחוד תיקים נכון כמשהו זמני או אסטרטגיה להליך עתידי, אך לרב אינו מוחק את החובות ולכן אין כל תועלת בהמשך תשלומים בצו התשלומים עד אין קץ, שהרי במידה ואין כל יכולת כלכלית ועל כן עדיף לבדוק הסדרי חובות בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי יינתן הפטר ומחיקת חובות לאחר מסלול בהם הרשם יבחן את יכולת ההשתכרות ומצבו הכלכלי של החייב.

במידה והחובות גבוהים, אין כל תועלת באיחוד תיקים, למעט תיקים בהם לאחר בדיקה הכדאיות היא גבוהה ועל כן אנו מייעצים לכם לבדוק ולבחון באמצעות עורך דין מומחה לחובות ממשרדנו את האפשרות לפנות להליך פשיטת רגל.

צו שיקום כלכלי ומחיקת חובות בלשכת ההוצאה לפועל

בשנת 2019 נכנס לחיינו החוק החדש לחדלות פירעון ושיקום כלכלי, שמטרתו לשקם את החייב מחובותיו בהליך קל, מהיר ויעיל, כך שבאפשרות החייב לצאת מחובתיו כבר לאחר 12 חודשים, כלומר לקבל הפטר ומחיקת חובות לאחר 12 חודשים בלבד!

בהליך החדש לחדלות פירעון יש משמעות רבה לגובה החובות, שכן חובות עד לסך 150,000 ש"ח יוגשו בבקשה לחדלות פירעון ושיקום כלכלי בפני רשם ההוצאה לפועל.

ראשית, רשם ההוצל"פ ייבחן אם יש אפשרות להסדר נושים טרם מתן צו פתיחת הליכים, כך שניתן יהיה להסדיר את החובות במקום אחד, בהצעת הסדר ופריסת חוב נוחה וללא צורך בריביות מיותרות וכל זאת בהליך פשוט ומהיר.

במידה ולא ניתן יהיה להסדיר את החובות בהסדר בפני רשם ההוצל"פ, אז יורה הרשם על צו פתיחת הליכים והחייב ינהל הליכי חדלות פירעון בפני רשם ההוצל"פ, ללא צורך בהתערבות של בית המשפט.

בטרם פנייתכם להליך, בידקו היטב את כדאיותכם בהליך וזאת באמצעות עורך דין למחיקת חובות ממשרדנו.

זכרו שגם אם בקשתכם להפטר בהוצל"פ נדחתה, אתם רשאים לפנות להליך פשיטת רגל.

עורך דין לפשיטת רגל – עורך דין למחיקת חובות

מבחינתנו פניה להליכי פשיטת רגל היא המוצא האחרון.

לאחר שבחנו את היכולת הכלכלית, יכולת התשלום החודשי, גובה החובות ונכסים, תועלת ויעילות לסיום ומחיקת חובות במהירות, נבחן את הכדאיות בהליך פשיטת רגל.

רבים מהחייבים חוששים לפנות להליכי פשיטת רגל, הן מהחשש מהליך משפטי שאינם מכירים והן משמועות ששמעו מאחרים שהיו בהליך.

להלן מספר המלצות לפניה לעורך דין לפשיטת רגל:

  1. חובות עד לגובה 150,000 ₪ – לא בהכרח מומלץ הליך פשיטת רגל וכדאי לבחון חולפות אחרות. הסיכוי שתסיימו את ההליך בסכום גובה החובות הוא גבוה לעומת הסיכוי לסיים את החובות בסכום נמוך יותר בהסדרים.
  2. הליך פשיטת רגל אינו הליך בו לא משלמים דבר. בהליך נקבע צו תשלומים בהתאם ליכולת הכלכלית, גיל, מצב רפואי, יכולת השתכרות, מספר נפשות בבית ועוד.
  3. ההליך הוא פשוט למדיי, מחולק לשני שלבים ידועים מראש ולכם כלקוחות היכולת לקבוע מתי לסיימו.
  4. לא כל תיק דומה לאחר ולכן נבחנים בו פרמטרים רבים. האחד יכול לסיים את ההליך ללא תשלום והאחר במלוא החוב, כך גם האחד שישלם 20,000 ₪ כנגד הפטר לעומת אחר שישלם 200,000 ₪ ולכן ייעוץ נכון והכוונה נכונה ייכוון לדרך הטובה ביותר.
  5. בתום ההליך החובות נמחקים! למעט דוחות חניה, משטרה והליכים פליליים. ניתן לקבל עיכוב הליכים על ההליכים שלא ניתן לקבל בגינם הפטר, אולם יש לשלמם בסיום ההליך.
  6. חובות לרשויות – מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. בשונה מהליכי איחוד תיקים, חובות אלו ניתן לכלול בהליך פשיטת רגל וניתן לקבל בגינם עיכוב הליכים. יש לשים לב ולבחון אילו חובות הם בדין קדימה (שיקבלו את הכספים לפני הנושים האחרים) וכיצד ניתן לפעול לצמצום הסכום בהליך פשיטת רגל. כאן המקום לציין כי משרדנו עובד בשיתוף עם רואה חשבון ועורכי דין העוסקים במיסים על מנת לקבל ייעוץ והכוונה במידת הצורך.
  7. יש לבחון את תום הלב ביצירת החוב וכן לנהוג בתום לב בהליך עצמו.
  8. במידה וקיימים בידכם נכסים ו/או קיבלתם ירושות ו/או מכרתם נכס ב-10 שנים האחרונות, כדאי לציין זאת בפני עורך הדין לפשיטת רגל ומחיקת חובות וזאת לצורך בחינת ההליך והכוונה נכונה.
  9. במידה ויש בידכם קופות גמל, קרן השתלמות וכספים נוספים, אנאציינו זאת בפני עורך הדין לפשיטת רגל ומחיקת חובות וזאת על מנת למנוע מימוש לא נכון לקופות וזאת על מנת שניתן יהיה להגן על כספים אלו ככל שניתן.
  10. בהליך פשיטת רגל הריביות נעצרות ואף למנהל המיוחד קיימת סמכות להפחית בגובה תביעת החוב המוגשת. בתיקים ישנים מאוד, לרב בית המשפט נוטה שלא לכלול את מלוא הריביות ומתחשב בחייב ככל שניתן להפחתת סכומים אלו.

יש לשים לב כי חוב מזונות אינו נכלל באיחוד תיקים ואינו בר הפטר בהליכי פשיטת רגל, למעט חריגים בהליך פשיטת רגל, אולם ניתן לקבל עיכוב הליכים בהליך פשיטת רגל.

שלב שלישי – סיום החובות, ביטול חובות וסגירת תיקים בסיוע עורך דין למחיקת חובות

לאחר שבחנו את המסלול הכדאי בו ניתן למחוק את החוב, מומלץ לוודא כי אכן החובות נמחקים ותיקי ההוצל"פ נסגרו.

בהליך של הסדרים, יש להקפיד על הסכם מנוסח כך שאינו נוטה רק לטובת הנושה/הזוכה וכי בהסכם מצויינים מלוא הפרטים לרבות סילוק סופי של החוב, סכום החוב, תנאי התשלום וביטול הליכים במידה וסוכם, גם אם זה לאחר תשלום ראשון.

לאחר התשלום, מומלץ לשמור על האסמכתא לתשלום, לשלוח לנושה או בא כוחו ולוודא כי אכן תיק ההוצל"פ נסגר.

בהליך איחוד תיקים מוגבל באמצעים – יש לשים לב כי כל התיקים מופיעים תחת תיק האיחוד ובמידה ונפתח תיק חדש, יש לשים לב כי צורף באופן אוטמטי לתיק האיחוד.

יש לשים לב כי רק לאחר סיום מלוא התשלום בתיק האיחוד ייסגרו התיקים ולכן מומלץ לעקוב אחר התשלומים ולשים לב לכדאיות בהליך. תמיד ניתן לפנות להליך אחר.

בהליך פשיטת רגל, יש לשים לב כי הנכם פועלים בתום לב, משלמים את התשלום החודשי שנקבע ללא פיגורים, מגישים דחות חודשיים ובכך מסיימים את ההליך בהקדם לקראת תוכנית פרעון.

תוכנית הפרעון יכול שתהיה בתשלום אחד במזומן בעזרת צד ג', פידיון כספי פנסיה או בתוכנית פירעון בתשלומים למספר שנים. ככל שתשלמו את מלוא הסכום שנקבע בתוכנית הפירעון כך תסיימו את ההליך מוקדם יותר.

בתום התשלום האחרון בתוכנית הפרעון יש לשים לב כי הוגשה בקשה להפטר בתיק בית המשפט ולאחר מכן נסגרו תיקי ההוצאה לפועל והיום המיוחל להפטר ומחיקת חובות הגיע.

פנו עוד היום למשרדנו לעורך דין לחובות / עורך דין למחיקת חובות / עורך דין לפשיטת רגל לייעוץ והכוונה לדרך הנכונה

עורכת הדין שלי גרשט חברה בלשכת עורכי הדין משנת 2010, בעלת נסיון של למעלה מ-10 שנים במשרדי עורכי דין שונים העוסקים בתחום פשיטת הרגל והוצאה לפועל, חברה בועדת ההוצאה לפועל ופשיטת רגל של לשכת עורכי הדין.

מטרתנו בייצוג חייבים בהליכי פשיטת רגל היא מחיקת חובות בזמן הקצר ביותר בהתאם לרפורמה החדשה, תחילת חיים כלכליים חדשים כבר מהגשת הבקשה הראשונית, עיכוב הליכים מיידי,מחיקת חובות ומתן הפטר ובכך להתחיל חיים חדשים נטולי חובות.

משרדנו בעל חיבור ישיר למערכת ההוצאה לפועל ובתי המשפט ומעודכן בכל תיק בכל רגע נתון, בכל בקשה המוגשת ובכל החלטה, דבר המאפשר תגובה ופעולה מהירה בתיק.

גם אתם סוחבים חובות נגררים במשך שנים בהוצאה לפועל? 

פנו עוד היום לקבלת ייעוץ מעורך דין למחיקת חובות האם הדרך הנכונה היא פשיטת רגל או הפטר בהוצאה לפועל, מחיקת חובות בחוק החדש או איחוד תיקים או הסדר חובות.

הצטרפו עוד היום לעשרות לקוחות המשרד שמחקו את חובותיהם בזמן המהיר והקצר ביותר!

חייבים רבים מוצאים עצמם מתמודדים מול חובות כבדים, ריבוי תיקי הוצאה לפועל, הליכים שונים כנגדם, עיקולים בבנק, עיקול משכורת, הגבלת חשבון בנק ועוד. משרד עורכי דין שלי גרשט ייסיע להם בדרך המהירה למחיקת החובות.

במשרדה של עורכת דין שלי גרשט מייצגים ופועלים לביטול עיקולי בנקים, עיקול משכורת, עיכוב יציאה מהארץ, הגבלת רישיון נהיגה, עיקול רכב ומימושו, פינוי נכס, עיקול מטלטלין וכן ייצוג בבקשות שונות בפני ראש ההוצאה לפועל ובתי המשפט לרבות: איחוד תיקים, חייב מוגבל באמצעים, התנגדות לביצוע שטר, התנגדות לתביעה על סכום קצוב, טענת פרעתי ועוד. 

גם לכם מגיע
לישון טוב בלילה

צרו קשר עם עו"ד שלי גרשט:

שתפו תוכן זה:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
לקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות
צרו קשר עכשיו