גביית חוב מזונות בהוצאה לפועל

גביית חוב מזונות ייצוג זוכים

גבייה וייצוג בהליכים לפניי או אחרי פתיחת תיק הוצאה לפועל לרבות תביעות משפטיות, פתיחת תיקי הוצאה לפועל וייצוג מול מערכת ההוצאה לפועל וערכאות משפטיות.

אם יש בידכם המחאות, שטר חוב ופסקי דין בהם החייב מסרב לשלם את חובו, פתוחה בפניכם הדרך לגבות את כספכם באמצעות מערכת ההוצאה לפועל.

תביעה על סכום קצוב בהוצאה לפועל

סעיף 81א1 לחוק ההוצאה לפועל מאפשר תביעה כספית עד 50,000 ₪ שיש עליה ראיה בכתב ישירות בהוצאה לפועל ללא צורך בהליך כפול של תביעה בבית משפט ולאחר מכן פתיחת תיק בהוצאה לפועל.

81א1. (א) תביעה שהיא אחת מאלה:

(1) תביעה על סכום כסף קצוב הבאה מכוח חוזה או התחייבות מפורשים, שיש עליה ראיה בכתב;

(2) תביעה הבאה מכוח חיוב לשלם סכום כסף קצוב שעילתו בהוראה מפורשת של חיקוק

שימו לב, כי לחייב קיימת האפשרות להגיש התנגדות תוך 30 ימים מקבלת האזהרה אשר תשתמש ככתב הגנה בהליך המשפטי, אולם ניתן להגיש התנגדות גם לאחר תקופה זו בצירוף בקשה להארכת מועד נתמכת בתצהיר חתום על ידי עורך דין.

לאחר הגשת ההתנגדות התיק עובר לסמכותו של בית המשפט ומתנהל כתיק משפטי לכל דבר ועל כן אנו ממליצים לפנות אל משרדנו לייעוץ משפטי על ידי עורך דין שלי גרשט.

הצלחות והמלצות:

תיקי מזונות ייצוג זוכים בהוצאה לפועל

בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני נותן תוקף של פסק דין להסכם גירושין בין הצדדים ובהם כולל את דמי המזונות, מדור, והוצאות נוספות.

במידה והחייב אינו משלם את דמי המזונות או אינו ממלא אחר פסק הדין, ניתן לפתוח כנגדו תיק הוצאה לפועל מזונות לגביית החוב וכן לחייבו בתיק ההוצאה לפועל את החיוב החודשי באופן אוטומטי כך שלא יהיה צורך לגשת כל חודש ללשכת ההוצאה לפועל להגדלת החוב.

כמו כן ובהתאם לפסק הדין, הזוכה רשאית להגיש בקשה להגדלות חוב בהתאם להוצאות המחייבות את החייב בפסק הדין לרבות: חוגים, חינוך, קייטנה רפואה ועוד.

שימו לב כי בתיק של הוצאה לפועל מזונות ניתן לפעול כנגד החייב בכל הליכי ההוצאה לפועל וכן בהליך של פקודת מאסר (בשונה מתיק הוצאה לפועל רגיל).

נגן וידאו

גביית הפרשי תשלומים לאחר קבלת תשלום מהביטוח הלאומי

מטרתו של חוק המזונות – הבטחת תשלום, היינו לסייע לאישה ולילד בגביית תשלומי המזונות ובכך מניעת נטל על החברה.

לפני הפנייה לביטוח לאומי יש לבדוק זכאות לקבלת תשלומים אלו מהביטוח לאומי, שעיקרם הוא בדיקת מצבה הכלכלי של האישה, יכולתה הכלכלית, יכולתה לפרנס את ילדיה, גילה ומקורות הכנסה נוספים.

לפרטים לתנאי זכאות תשלומי מזונות מביטוח לאומי באתר הביטוח הלאומי.

המוסד לביטוח לאומי משלם לאישה מדי חודש את הסכום שנקבע בפסק הדין למזונות או את הסכום שנקבע בתקנות הביטוח הלאומי – הנמוך מבין השניים.

בתיקים מסוימים פסק הדין כולל בתוכו תשלום מזונות ותשלום מדור, אולם ביטוח לאומי משלם רק את חלקו במזונות ועל כן יש לגבות את חלקו של המדור בתיק ההוצאה לפועל.

במידה ופסק הדין במזונות הינו בסכום העולה על תשלום המזונות שאושר בביטוח הלאומי, ניתן להגיש בקשה לביצוע פסק דין בהוצאה לפועל ולפעול לגביית הפרש דמי המזונות.

עורכת דין שלי גרשט בעלת ניסיון רב בגבייה וניהול תיקי הוצאה לפועל, עם אחוזי הצלחה גבוהים תוך מעקב שוטף על ידי מערכת המחוברת ישירות לתיקי ההוצאה לפועל וניתנת לצפייה בכל רגע נתון.

גם לכם מגיע
לישון טוב בלילה

צרו קשר עם עו"ד שלי גרשט:

שתפו תוכן זה:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
לקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות
צרו קשר עכשיו