כיצד לפתוח בהליך פשיטת רגל?

חדלות פירעון-פשיטת רגל – איך מתחילים?

פנייה לעורך דין לפשיטת רגל והגשת בקשה להליך פשיטת רגל

את הבקשה הראשונית להליכי חדלות פירעון – פשיטת רגל מומלץ להגיש בייצוג עורך דין מומחה לפשיטת רגל, שכן מדובר בהצגה ראשונית של פרטי החייב וכי אלו רצוי שיהיו ערוכים נכון בצירוף המסמכים הרצויים ותצהיר חתום על ידי עורך דין.

חלקו הראשון של הליך פשיטת רגל הינו הגשת הבקשה להליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי והמתנה למתן לצו פתיחת הליכים. בזמן ההמתנה בבקשה לשיקום כלכלי אנו נגיש בקשה מיידית לעיכוב הליכים בתיקי ההוצאה לפועל עד למתן החלטה בצו פתיחת הליכים.

על מנת לפתוח בהליכי חדלות פירעון יש צורך למלא את כל הטפסים הנדרשים, הצהרה על הכנסות והוצאות, מסמכים שיש צורך לצרף, תצהיר ותשלום אגרה לבקשה לחדלות פירעון ושיקום כלכלי.

בחלק זה מומלץ להתייעץ עם עו"ד פשיטת רגל על מנת להציג את המסמכים בדרך הטובה ביותר וזאת על מנת למנוע צווי תשלומים גבוהים בבקשה להליכי חדלות פירעון.

משרדנו יסייע לכם בהגשת הבקשה להליכי חדלות פירעון ובקשה לצו פתיחת הליכים, הכנת התצהיר, איסוף המסמכים, הגשה לקבלת צו פתיחת הליכים וכן בקשה לעיכוב הליכים ועצירת הריביות בהוצאה לפועל והכל במסגרת הליך חדלות פירעון- פשיטת הרגל.

עיכוב הליכי הוצאה לפועל בהליכי חדלות פירעון – פשיטת רגל –

שלב שני – עיכוב הליכים בהוצאה לפועל באמצעות הבקשה לחדלות פירעון ושיקום כלכלי ולפני מתן צו פתיחת הליכים

עם הגשת הבקשה על ידי עורך דין לחדלות פירעון – פשיטת רגל, אנו נפעל מיידית לעיכוב כל ההליכים בתיקי ההוצל"פ וזאת בטרם מתן צו פתיחת הליכים. במידה וקיימים הליכים נוספים נגדכם, תוגש בקשה לביטול לרשם ההוצאה לפועל.

הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי בפני רשם ההוצל"פ:

חובות עד לגובה סך 150,000 ש"ח יבחנו לתוכנית שיקום כלכלי בפני רשם ההוצאה לפועל.

בהליכי חדלות פירעון בפני רשם ההוצל"פ ניתן לכלול חובות גם שאינם ברשימת תיקים בהוצל"פ למעט: מזונות, קנסות מנהליים, קנסות תעבורה, דוחות חניה ועוד.

כמו בהליכי חדלות פירעון בבית המשפט, יינתן באופן מיידי עיכוב הליכים וביטול הליכים לרבות עיקול משכורת.

בשונה מהליכי חדלות פירעון בבית המשפט, בטרם מתן צו פתיחת הליכים, ניתן להציע הסדר נושים בפני רשם ההוצל"פ ובכך לחסוך בעלויות והוצאות שונות.

הבקשה לחדלות פירעון ושיקום כלכלי-פשיטת רגל – צו פתיחת הליכים בבקשה לחדלות פירעון, הנאמן בהליך וצו התשלומים החודשי בהליכי חדלות פירעון-פשיטת רגל

צו פתיחת הליכים בחדלות פירעון למעשה קובע את סכום גובה התשלום החודשי בצו התשלומים בהליך, את הנאמן המתמנה בתיק וכן מועד הדיון.

בצווי פתיחת הליכים כיום בהליכי חדלות פירעון-פשיטת הרגל ניתנת הוראה לביטול עיקול משכורת ופתיחת חשבון בנק ללא צורך בהגשת בקשה מפורטת לרשם ההוצאה לפועל, אלא בהגשת צו פתיחת הליכים במחלקת יישום.

בהוצאה לפועל, בשונה מבית המשפט, צו פתיחת הליכים יינתן רק לאחר בחינת הסדר ובמידה והתיק לא הסתיים בהסדר. מרגע שניתן צו פתיחת הליכים בהוצל"פ ההליכים יהיה זהים כפי שהם בבית המשפט.

ניתן להגיע להסדר נושים בכל שלב בהליך.

חדלות פירעון – פשיטת רגל – עדכון צו פתיחת הליכים בתיקי ההוצאה לפועל וכן לנושים בהליך חדלות פירעון

לאחר קבלת צו פתיחת הליכים יש לעדכן את צו בתיקי ההוצאה לפועל למתן עיכוב הליכים קבוע וכן לעדכן את כל הנושים בדבר פנייה להליך חדלות פירעון.

צו פתיחת הליכים בחדלות פירעון – פשיטת רגל – בקשה לביטול עיקולים ופתיחת חשבון בנק

באמצעות הליכי חדלות פירעון קיימים הליכים בהוצאה לפועל הניתנים לביטול במסגרת הליכי חדלות פירעון לרבות: ביטול עיקול משכורת, ביטול עיקול חשבון בנק עו"ש ועוד.

ניתן לפתוח חשבון בנק חדש, ללא מסגרת אשראי ולקבל כרטיס חיוב דיירקט.

החייב בחדלות פירעון – פשיטת רגל – דיון בתוכנית פירעון ושיקום כלכלי

לאחר מתן צו פתיחת הליכי חדלות פירעון, על החייב למלא אחר כל הוראות ההליך, לרבות שיתוף פעולה עם הנאמן, הגשת דוחות חודשיים המשקפים את הכנסות והוצאות החייב ותשלום חודשי וזאת עד למועד הדיון בתוכנית הפרעון, כלומר תוכנית לשיקום כלכלי שבסופה ינתן צו הפטר למחיקת החובות.

כמו כן, על החייב מוטלת החובה לנהוג בתום לב גם בהליך עצמו, לא ליצור חובות חדשים ולדווח על כל נכס שברשותו, ירושות שניתנו, נכסים שנמכרו בעבר, עסקים בעבר ועוד.

למעשה, בשלב שבין מתן צו פתיחת הליכים ועד תוכנית הפירעון, משרדנו עורך דין מומחה לפשיטת רגל ייצג בכל התקופה וזאת על מנת שהחייב יעמוד בפני שיקום כלכלי כשבסופו תוכנית פירעון שתוביל לתוכנית הפטר ומחיקת חובות.

המנהל המיוחד בוחן את התנהלותו של החייב בשלב זה של ההליך, את נכסיו ויכולת השתכרותו וזאת על מנת לבנות בהמשך את תוכנית הפרעון וזאת בהתאם להתנהלותו של החייב בהליך חדלות פירעון.

הפטר בהליכי חדלות פירעון – פשיטת רגל – סיום הליך בתוכנית הפטר לשיקום כלכלי והפטר חלוט

לאחר הדיון בתוכנית הפירעון שמטרתה היא תוכנית תשלומים שיקומית, תוך ידיעת החייב את המועד בו יסיים את תשלומיו ואף להקדימם כשבסופם הפטר ומחיקת חובות.

שלב זה בהליך פשיטת רגל – חדלות פירעון הינו מטרתו העיקרית של הליך לצורך מתן הפטר מחובותיו של החייב בחדלות פירעון- פשיטת הרגל לצורך שיקום כלכלי ופתיחת דף חדש בחייו.

לאחר סיום התשלומים בתוכנית הפירעון, משרדנו עורך דין מומחה לפשיטת רגל, ידאג לקבלת ההפטר חתום על ידי בית המשפט, סגירת תיקי ההוצאה לפועל ומחיקת החובות.

הליכי חדלות פירעון – פשיטת רגל דף חדש/שיקום כלכלי והסוף לחובות

החל מרגע מתן פסק הדין הקובע הפטר לחייב בחובותיו בהליכי חדלות פירעון – פשיטת הרגל יש להגיש את פסק הדין בכל תיקי ההוצאה לפועל לצורך סגירת וכן לנושים האחרים בפשיטת הרגל שאינם בהוצאה לפועל.

ביטול הבקשה לחדלות פירעון – פשיטת רגל – חוסר תום לב

שימו לב, כי הבקשה לחדלות פירעון – פשיטת רגל ניתנת לביטול בכל שלב בהליך פשיטת הרגל על ידי הנאמן, המונה, נושים ובית המשפט.

על כן, יש לנהוג בכל שלבי הליך חדלות פירעון – פשיטת הרגל בתום לב ולמלא אחר כל ההוראות על ידי הנאמן, הממונה ובית המשפט וכל זאת על מנת למנוע ביטול הליכי חדלות פירעון.

גם לכם מגיע
לישון טוב בלילה

צרו קשר עם עו"ד שלי גרשט:

שתפו תוכן זה:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
לקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות
צרו קשר עכשיו