הצלחה בערעור בפשיטת רגל בבית המשפט העליון

הצלחנו להשיב תיק פשיטת רגל לבחינה מחדש בבית המשפט המחוזי וזאת בערעור בעליון!

לא פעם לקוח פונה אליי ואומר "עד העליון אני אגיע" (או במקרים אחרים בג"צ)!

לאחר שהלקוח מנהל הליך ראשון, לאחר שנים של המתנה, הליכים, כתבי טענות, בקשות, בירוקרטיה, דיונים וחקירות – ולצערנו לא זוכה בהליך או גרוע מכך – מתבטל הליך פשיטת הרגל.

לרוב, לאחר הפסד או ביטול הליך פשיטת הרגל, המשפט ששמענו בתחילת הדרך להגיע לבית המשפט העליון, כבר לא מהדהד בחוזקה בראש והמוטיבציה של הלקוח להמשיך ולהילחם נמוכה.

לא בכל תיק שפונים אליי אפשר לערער לעליון וברוב התיקים, אם לא כמעט בכולם, הערעור נדחה וגם זה לאחר שנה של המתנה בעוד שהלקוח מפתח ציפיות מחדש.

רק שהפעם זה היה שונה! הגיע אליי זוג לקוחות לאחר שניהלו הליך פש"ר במשך 5.5 שנים על ידי עורך דין אחר, אולם התיק בוטל בשל חוסר תום לב ובכך חזרו להם חובות של למעלה מ-48 מיליון ₪ חזרה לתיקי ההוצל"פ.

עורך הדין שייצג אותם בהליך בבית המשפט המחוזי, ביצע עבודה מסורה ומקצועית, המנהלת המיוחדת תמכה בתוכנית הפירעון המוצעת ובשבריר של שניה בדיון, כשנראה כי השופט כבר עומד לאשר את תוכנית הפירעון, השופט החליט לקבל את עמדת הכונס הרשמי, לא לאשר את תוכנית הפירעון המוצעת ובכך השופט קבע כי ההליך בוטל בשל חוסר תום לב.

הגשת הערעור הייתה הן לעניין קביעת בימ"ש המחוזי בעניין חוסר תום לב והן בעניין העשרת הקופה ותועלת לנושים בהשבת החייבים להליך וקביעת תוכנית פירעון.

לאחר שנתיים של המתנה, הגענו לדיון בבית המשפט העליון בו הכונס הרשמי שינה את עמדתו, הותיר לשיקול דעת בית המשפט ובערעור תמך לעניין הטענה לחלוקה שיוויונית והשבת התיק למחוזי. גם המנהלת המיוחדת תמכה, אולם נאלצנו להתמודד עם נושה שהתנגד.

בדיון בהרכב של שלושה שופטים, מול נשיאת בית המשפט העליון, טענו לעניין תום הלב, אך גם לעניין התועלת לנושים וחלוקה שיוויונית.

בית המשפט לא דחה על הסף את הערעור ולכן המליץ לצדדים להגיע להסכמות ובינהן החייבים יעשירו את הקופה בתשלום מיידי ובכך התיק יחזור למחוזי לבחינת תוכנית פירעון מחודשת.

למרות שאין כאן פס"ד מנומק, מבחינתי הצלחנו! הצלחנו להשיב את התיק לבחינה מחודשת והצלחנו לגרום לכך שתיבחן אפשרות לחלוקה שיוויונית בין הנושים ולא רק עבור אלו בעלי הכיס העמוק שבאפשרותם לפתוח תיק כנגד החייבים בהוצל"פ.

בסופו של יום כל הצדדים מרוצים והלקוחות מרוצים.

תודה למנהלת המיוחדת ולעו"ד שייצג את הכונס.

תודה ללקוחות המקסימים שהאמינו בי ואיפשרו לי לי להילחם עבורם וכן, גם למען הנושים שיקבלו כספים.

לייעוץ למחיקת חובות/חדלות פירעון/פשיטת רגל מוזמנים לפנות ישירות לעו"ד שלי גרשט: 052-8633093.

גם לכם מגיע
לישון טוב בלילה

צרו קשר עם עו"ד שלי גרשט:

שתפו תוכן זה:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
לקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות
צרו קשר עכשיו