פשיטת רגל

מהי פשיטת רגל – חדלות פירעון?

לאדם ההופך להיות חדל פירעון בשל חובותיו הרבים והכבדים, ניתנת האפשרות לבחון ביצוע הליכי חדלות פירעון – פשיטת רגל.

הליך חדלות פירעון, בשונה מהליכי הוצאה לפועל, מרכז את כל פעולות הגבייה וכן ההתמודדות מול הנושים ומחיקת החובות,

בפיקוח רשם ההוצאה לפועל או בית המשפט תוך הגנות שונות לחייב ועיכוב הליכים מפני הליכי הוצאה לפועל באופן מיידי .

שימו לב! הליך חדלות פירעון אינו הליך של הגשת טפסים ומסמכים בלבד וכי יש צורך בתכנון נכון של התיק בהתאם לנתוני הלקוח ולכן יש לשים לב לפרטים ומסמכים שברצונכם להגיש ועל כן מומלץ לפנות למשרדנו לייעוץ משפטי.

בשנת 2019 נכנס לחיינו החוק החדש לחדלות פירעון ושיקום כלכלי, שמטרתו לשקם את החייב מחובותיו בהליך קל, מהיר ויעיל, כך שבאפשרות החייב לצאת מחובתיו כבר לאחר 12 חודשים, כלומר לקבל הפטר ומחיקת חובות לאחר 12 חודשים בלבד!

ברגע שהוגשה בקשה לחדלות פירעון הן בפני רשם ההוצל"פ והן בפני בית המשפט, ניתן להגיש בקשה לעיכוב הליכים ואף לבטל הליכים כגון עיקול משכורת. כמו כן, ריביות ההוצל"פ נעצרות.

הליכי חדלות פירעון ומחיקת חובות בפני רשם ההוצל"פ:

בהליך החדש לחדלות פירעון ושיקום כלכלי יש משמעות רבה לגובה החובות, שכן חובות עד לסך 150,000 ש"ח יוגשו בבקשה לחדלות פירעון ושיקום כלכלי בפני רשם ההוצאה לפועל.

לחובות אלו ניתן לכלול חובות נוספים שאינם ברשימת תיקי ההוצל"פ למעט: מזונות, הליכים מנהליים, הליכים פליליים, דוחות חניה, דוחות תעבורה ועוד.

רשם ההוצל"פ ייבחן אם יש אפשרות להסדר נושים טרם מתן צו פתיחת הליכים, כך שבחובות נמוכים ניתן יהיה להסדיר את החובות במקום אחד, בפריסת תשלומים נוחה וללא צורך בריביות מיותרות וכל זאת בהליך פשוט ומהיר.

עם הגשת הבקשה בפני רשם ההוצל"פ יעוכבו ההליכים וכן ניתן יהיה לבטל הליכים כגון עיקול משכורת.

לאחר הגשת הבקשה, ניתן יהיה להגיע להסדר חוב תוך 3-4 חודשים בלבד ובאישור רשם ההוצל"פ ללא צורך להתמודד מול הנושים והכל במקום אחד.

במידה ולא ניתן יהיה להסדיר את החובות בהסדר בפני רשם ההוצל"פ, אז יורה הרשם על צו פתיחת הליכים והחייב ינהל הליכי חדלות פירעון בפני רשם ההוצל"פ, ללא צורך בהתערבות של בית המשפט.

מטרתו של הרשם היא כי פנייתכם להליכי חדלות פירעון תוביל למחיקת החובות בזמן מהיר ויעיל יותר ללא תשלומים מיותרים בתיקי ההוצאה לפועל, ללא סחבת מיותרת בתיקי ההוצאה לפועל ולכן אין סיבה לחשוש מהפנייתו של רשם ההוצאה לפועל להליכי פשיטת רגל.

הליכי חדלות פירעון בבית המשפט:

חובות מעל סך 150,000 ש"ח יוגשו בפני המונה (לשעבר הכונס הרשמי) ובפני בית המשפט ולאחר הגשת הבקשה יינתן עיכוב הליכים בתיקי ההוצל"פ עד למתן צו פתיחת הליכים.

מרגע מתן צו פתיחת הליכים, הנאמן בתיק ייבחן את בקשתו של החייב, האם ברשותו נכסים מהם ניתן להיפרע והאם החובות נוצרו בתום לב.

עם הגשת הבקשה בפני רשם ההוצל"פ יעוכבו ההליכים וכן ניתן יהיה לבטל הליכים כגון עיקול משכורת.

ב-12 חודשים הראשונים הנאמן בוחן את תום ליבו של החייב בהליך, יכולתו הכלכלית של החייב, גובה חובותיו לנושים, נכסיו, רכושו, ניצול פוטנציאל השתכרותו וניהול משק הבית וזאת על מנת לקבוע את יכולתו לתשלום בתוכנית הפירעון.

היתרון הגדול בתוכנית הפירעון הוא שמרגע שתוכנית הפירעון מאושרת על ידי בית המשפט, החייב יודע כמה זמן נותר לו לסיום ההליך ובכך לקבל הפטר חלוט לחובותיו.

היתרון העצום של הליך חדלות פירעון – פשיטת רגל הוא בכך שכנגד החייב מעוכבים כל ההליכים באופן מיידי, הריבית נעצרת, ניתן צו פתיחת הליכים מקנה הגנות רבות לחייב מפני נושיו שבסופם עשוי החייב לקבל הפטר כלומר: מחיקת כל חובותיו ובכך לפתוח דף חדש.

בהליכי חדלות פירעון -פשיטת רגל בהתאם למצב כיום בשל ריבוי פניות חייבים להליכי פשיטת רגל יצאה לדרך הרפורמה החדשה שמטרתה שיקום כלכלי וקיצור הליכי פשיטת רגל ל-12 חודשים, מתן הפטר מהיר ומחיקת חובות לאחר 12 חודשים או תוכנית פרעון בהתאם ליכולתיו של החייב.

פנייה להליכי פשיטת רגל נעשית או באמצעות בקשתו של החייב לבית המשפט לקבלת צו פתיחת הליכים או באמצעות נושה המגיש בקשתו לבית המשפט להליכי חדלות פירעון כנגד החייב.

ייצוג על ידי עורך דין בהליך פשיטת רגל

עורכת הדין של גרשט היא עו"ד מקצועית לפשיטת רגל ותלווה אותך באופן אישי ומקצועי החל משלב איסוף המסמכים, הגשת הבקשה לחדלות פירעון – פשיטת רגל, עיכוב הליכים מיידי ומהיר בהוצאה לפועל, צו פתיחת הליכים, ביטול עיקולים ועד ההפטר המוחלט ומחיקת החובות בהליך פשיטת הרגל.

קיימת אפשרות לייצוג בבקשה לחדלות פירעון עד להסדר בהוצאה לפועל.

אנו כאן לסייע בכל הליך חדלות פירעון – פשיטת הרגל החל משלב הגשת הבקשה, עיכוב הליכים, דיון בהליך השיקום ותוכנית הפירעון. כל לקוח בהתאם לצרכיו.

הצלחתו של המשרד היא ההצלחה שלכם! החל מהגשת הבקשה לחדלות פירעון – פשיטת רגל, עיכוב הליכים, צו התשלומים, ושמירה על מסגרת כספית בהליך פשיטת הרגל, כל אלו מובילים להצלחה ושינוי משמעותי בחייהם של רבים מלקוחותינו ועל כן אנו כאן.

פנו עוד היום למשרדנו למחיקת חובות בהליך המהיר והגנות בפני נושים, עיקולים, הגבלות והליכי הוצאה לפועל נגדכם, תוך התחלה חדשה לניהול ועצמאות כלכלית.

גם לכם מגיע
לישון טוב בלילה

צרו קשר עם עו"ד שלי גרשט:

שתפו תוכן זה:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
לקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות
צרו קשר עכשיו